Novinky

Test – Peugeot 5008

sdilej
Tisk

Vstupte do nové dimenze, která nese název SUV PEUGEOT 5008! Tento impozantní a zároveň elegantní vůz s vytříbeným designem a vyspělými technologiemi byl od počátku stvořen s jediným cílem – umocnit vaše smyslové prožitky a rozšířit vaši akceschopnost!

VIDEO test Rasťo CHVÁLY v GARÁŽ TV

TEST Jirky HYNERA

Jsem moc rád, že jsem po loňském testování Peugeotu 3008 dostal k dispozici prakticky jediného konkurenta Škody Kodiaq, kterým je velké SUV 5008.

Na rozdíl od svého menšího bráchy “3008,” dostala novinka delší rozvor (2.840 mm) a třetí řadu sedadel. Ještě připomenu, že nejen mě, ale i evropské novináře “třitisíceosmička” učarovala, když se letos v Ženevě stala Evropským autem roku 2017.

Ale vrátím se do oceňovaného i-Cockpitu modelu 5008, a dalším kilometrům moravskoslezských silnic. Diesel 1.6 BlueHDi by se podle papírového výkonu a točáku mohl zdát slabou motorizací, ale opak je pravdou. Auto váží pouhých 1.440 kg a 120 koní s 300 Nm točivého momentu si s ním hezky pohrává.

Peugeot jde pěkně po plynu a doslova letí. Podvozek výborně sedí, působí lehce a hravě. Můj speciální úsek, kde pouze podřazuji, tedy brzdím motorem, projel naprosto dokonale.

Výborným zdrojem pro nastavení podvozku jsou zkušenosti automobilky z motorsportu, vždyť na Dakaru nemá speciál Peugeot DKR mezi osobními vozy konkurenta.

Auto jsem nijak zvlášť nešetřil, ale se spotřebou jsem se dostal pod pět litrů, přitom většinou šlo o městský provoz. Dálnici jsem dal jen na kratším úseku, abych motor pořádně “protáhl.” A to si motor ještě sedne, spotřeba by se poté měla dále snížit.

Vadí mi málo viditelné označení rychlostí na hlavě řadičky. Přeci jenom testovacích aut během roku vystřídám více, ale majitel si určitě rychle zvykne jako já.

Líbí se mi design, kvalitní materiály uvnitř, velký prostor a variance na různé kombinace s třetí řadou sedadel.

Zavazadelník má přes 700 litrů. Ocenit musím dokonalé odhlučnění kabiny.

U testovaného vozu jde o prostřední výbavu Active s několika příplatkovými prvky. Tím největším je 3D Navigace a Visiopark s parkovacím asistentem i zadní kamerou.

Auto, tak jak jej vidíte na snímcích, vychází na necelých 750 tisíc korun. Ovšem s tímto dieslem 1.6 BlueHDi startuje Peugeot 5008 už na 620 tisících. Jirka Hyner